Singa In Disguise: EPILOG

EPILOG

Semua yang berlaku hari ini memang dah salah sejak dari mula lagi. Perkahwinan papa dan Auntie Anne tak sepatutnya berlaku.:face13: Auntie Anne. Ibu tiri yang jahat samalah macam cerita-cerita mitos Si Cinderella atau Snow White. Oh:x: Aku orang melayu jadi Auntie Anne adalah ibu tiri macam dalam cerita Bawang Merah Bawang Putih.:face60:
Aku mungkin sekali akan berseronok dengan kawan-kawan kalau papa tak mengahwini janda beranak satu 12tahun dulu. Oh, yes baby.:face46: It’s all begin past 12years ago. Tapi.. rasanya lebih seronok kalau cerita 12tahun dulu tu, diceritakan kemudian. What past is past. The matter is now. Right here right now.:104:
Macam mana aku nak selesaikan masalah paip bocor dekat ladang strawberry ni?blogger-emoticon.blogspot.com Suzie menekan kuat bahagian paip yang bocor dengan kain buruk di tangan.
“Jay cepatlah tutup paip utama tu!”Jeritnya.
“Ye, sabarlah..”
“ARGHH:x::x:” Jeritan Suzie kedengaran jelas di telinga Jay.
Alamak:x: Berkerut muka Jay.:face58: Paip utama yang sepatutnya di tutup, di besarkan pula. Pantas saja tangannya menutup paip utama tadi.
Suzie bingkas bangun. Lencun bajunya. Air paip yang merembes keluar secara mendadak tadi memang berada di luar kawalannya. Tak guna punya Jay..blogger-emoticon.blogspot.com
Melihatkan Suzie yang bercekak pinggang memandang ke arahnya, Jay mengangkat tinggi kedua-dua tangannya tanda menyerah kalah.:134:
Suzie mengorak langkah ke  arah pondok rehat di ladang strawberry milik arwah papanya. Jay membuntuti langkah Suzie dan duduk di sebelahnya. Tuala di tangan di letakkan atas kepala Suzie. Rambut Suzie yang pendek separas bahu di keringkannya perlahan-lahan.
Sorry” ujar Jay.blogger-emoticon.blogspot.com
Suzie sekadar membisu. Di biarkan saja perilaku Jay yang mengeringkan rambutnya. Minyak wangi Jay lebih menenangkan Suzie dari strawberry di kala ini.
“Asal diam je ni?” Tanya Jay. Sedikit runsing melihatkan Suzie yang biasanya tersenyum manis sekadar duduk membisu.
“Takde apa” Suzie tersenyum melihat riak wajah risau Jay sebentar tadi. Sungguh Jay telah memiliki hatinya. Satu kenyataan yang tidak dapat di nafikan oleh sesiapa pun.
“Kan comel senyum macam tu” Jay membalas senyuman Suzie.
“Kathy buli Suzie lagi keblogger-emoticon.blogspot.com” soal Jay.
Suzie menggeleng. Baginya tidak semua yang berlaku antara dia dan Kathy perlu di luahkan pada Jay. Dia dah banyak menyusahkan Jay selama ni.
“Okeylah. Jay pergi call plumber jap yeblogger-emoticon.blogspot.com":face38:
Suzie menghantar Jay dengan anak matanya. Keluhan berat keluar dari bibirnya. Dengan langkah longlai Suzie masuk ke dalam rumahnya melalui pintu belakang.
Anak matanya mengerling ke  arah Kathy yang bersarapankan omelette, salad buah dan Americano di laman rumah. Huh:x:
Suzie menaiki anak-anak tangga menuju ke biliknya. Today was not a fairytales Taylor Swift.:a2:Suzie memandang keluar tingkap. Biliknya memang berada di bilik loteng. Tapi..:face60:
Kepalanya di donggakkan ke bahagian kiri atas biliknya. Bilik Kathy 5kali lebih besar dari biliknya. Bilik Kathy adalah bahagian rumah yang paling tinggi sekali. Tapi disebabkan biliknya yang kecil dan kedua tertinggi dalam rumah ni, jadi ia dipanggil bilik loteng Cinderella. Sangat sesuai untuk orang yang hidup umpama Cinderella.:face68:
Suzie memandang bingkai gambar keluarganya yang tergantung di dinding bilik. Of couse tanpa kewujudan Auntie Anne dan anaknya. Saat-saat yang begitu membahagiakan. Betul tak Mamablogger-emoticon.blogspot.com :131:
Tanpa membuang masa, Suzie membersihkan dirinya yang lencun di basahi tanah lumpur sebentar tadi. Dia perlu segera bersiap-siap untuk ke sekolah.

No comments:

Post a Comment

Copyright and all reserved belong to aisyahISMail