Singa In Disguise: 5 Perkara Paling Penting

5 Perkara Paling Penting

Atas ni gambar 5Perkara Paling Penting Dalam Merawat Hati.:t: Entahlah. Banyak fikir Cah ni. Kalau nak muntahkan segala rasa dalam hati ni, memang :22:cukup satu entri. Heheheee~ Hati ni kan ibu segala anggota badan kita. Jadi kalau hati :22:diberi perhatian yang rapi, ibadah kita pun tak menentulah jadinya.

Don't you think it's kinda waste having a peaceful:a2: country and we are free to solat in mosque, yet we not into it.blogger-emoticon.blogspot.com Maksud Cah, sesetengah orang pandang ringan je soal solat ni.:face62: Cah ada juga kenal insan yang begini,:j: but sabar banyak2 jelah.:face23: Kalau dah ditegur pun masih begitu, doa jelah mampu.blogger-emoticon.blogspot.com Hope sgt2 hati diaorg kembali ke jalan Allah. InsyaAllah.:n:

Bukan apa, others country berperang.:134: And in such condition, they having a hard time to even have a proper and peaceful solah. Apatah lagi, susah nak menunaikan solat di masjid dalam keadaan berperang jihad begitu. Sedih sikitlah:face22: bila kita yang ada peluang ni, macam angin lalu je peluang tu pergi. :22:di hargai. Marah pun ada juga.blogger-emoticon.blogspot.com Tapi, kita hanya mampu menegur dan mengingatkan, yang kena berusaha mengerjakan tu tuan punya badan, kita :22:boleh nak tarik dan paksa orang solat. Memaksa itu bukan  cara islam.:face68: Wa Allahualam.blogger-emoticon.blogspot.com

5 Perkara Paling Penting Dalam Hari-hari Kita
:u:SOLAT SUBUH: Dikurniakan wajah yang cantik.
:u:SOLAT ZOHOR: Dikurniakan rezeki yang banyak.
:u:SOLAT ASAR: Dikurniakan kesihatan yang baik.
:u:SOLAT MAGHRIB: Dikurniakan anak-anak yang cerdik dan berjaya.
:u:SOLAT ISYAK: Mendapat tidur yang nyenyak tanpa gangguan.
Rasulullah SAW bersabda: "Sesiapa yang meninggalkan solat Subuh tiada nur pada wajahnya, sesiapa yang meninggalkan solat Zohor maka tiada padanya rezeki yang berkat, sesiapa yang meninggalkan solat Asar maka tiada padanya kekuatan badan dan sesiapa yang meninggalkan solat Maghrib tidak akan dikurniakan anak-anak yang bermanfaat, sesiapa yang meninggalkan solat Isyak tiada rasa nyenyak dalm tidurnya."
Sementara sihat dan kudrat mampu mengerjakan ibadah tu, marilah.:face45: Kita :22:hidup selamanya. Entah esok masa ada untuk kita entah :22:. Ingat 5 Perkara Paling Penting Setiap Detik.:face46:
Sekadar peringatan kepada kita sesama insan yang bergelar manusia mudah lupa.:face45:Bukan Cah nak tunjuk pandai semata, sekadar mengingati apa yang kadang diri ini lalai dan alpa.:face22: Semoga tak goyah pegangan hati:t: atas 5Perkara Paling Penting Dalam Hidup ini. (Rukun Islam) InsyaAllah. Aminnnn~

4 comments:

  1. terima kasih untuk peringatan mustahak begini :)

    ReplyDelete
  2. ingat lima perkara sebelum lima perkara , terima kasih untuk peringatan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama-sama dear. :) saling ingat-mengingati sesama kita.

      Delete

Copyright and all reserved belong to aisyahISMail