Singa In Disguise: prihatin dijalan raya!!

prihatin dijalan raya!!

..السلام عليكم


ok,,jelas menunjukkan yang rakyat m'sia tersangat-sangat tidak prihatin!! ada ketika bila aku berjalan-jalan.. urm,,pembetulan aku dan keluarga aku duduk.. yang berjalan adalah kereta.. mesti ada pemandangan yang menyakitkan mata aku yang rabun ni.. antaranya kereta yang diparking di tepi-tepi jalan!! ada juga yang berani parking disimpang jalan!! bila kereta dia kena langgar nak marah-marah orang pulak padahal cara dia parking kereta pun tak ikut protokol ada hati nak maki orang!!

pernah sekali masa aku nak melintas jalan.. tak melintas pun.. aku cuma duduk tepi jalan.. tengah pandang kiri dan kanan lah masa tu.. tetiba je ada satu penunggang motorsikal yang KONON PRIHATIN pakai topi keledar tu semua.. hampir langgar aku yang maseh tegak at tepi jalan tu.. dah la NAK LANGGAR AKU lepastu maki aku 'BODOH' pulak!! padahal SI PENUNGGANG motor tu.. bawa motor tapi tak tengok depan dia TENGOK TEPI!! mane tak hampir langgar aku!! sepak motor ko masuk loji baru tao!! KEPALA DIA TELING KOT..aku fikir baik jela.. (tanggapan aku yang paling mulia untuk penunggang motorsikal yang macam tu..)

ada sekali aku nak melintas jalan dekat jalan belang-belang kuning hitam tu.. ape kebenda korang labelkan.. lintasan zebra eh?? means zebra je la yang boleh melintas at situ an??an?? tapi asal manusia yang aku tengok melintas at situ?? ok,,what ever!! erm,,masa tu memang untuk aku melintaslah.. so,,aku jalan la.. tapi ader kereta CRV tu brek betul-betul 5cm sebelah aku.. ya allah!! kalau x-ray jantung aku masa tu.. mesti doktor akan terkejut tengok posisi jantung aku yang dah terbalik akibat teramat terkejut!! dah tu boleh pulak dia HON aku!! lau aku tak waras,memang aku pecahkan mirror depan kereta dia!! TAK BERMORAL punya driver!!

kesimpulannya : HANYA KEPRIHATINAN PEMANDU SAHAJA YANG BOLEH MENGATASI PURATA KEMALANGAN DI MALAYSIA!!! FULLSTOP!!

No comments:

Post a Comment

Copyright and all reserved belong to aisyahISMail