Singa In Disguise: tips diet

tips diet

..السلام عليكم

ckp psl diet.. aku xpernah diet.. tp,,aku suke gune pkataan diet.. hehe~ lbey kurg mcm ni la.. same ade aku xrace nk mkn or mls or mknn tu not my taste.. aku just ckp 'aku diet'.. byk sbb nape aku ckp camtu.. tp,,kang aku jelaskn nape korg xtao la tips ni.. okok..

1)kurangkn pgambilan mknn segera.
dlm mknn yg korg beli tu dh nyatakn komposisi mknan.. mknn segera biasenyew mgandungi 30% kalori lemak.. lg mknn segera ni buknnyew ori,,cetak rompak beb!! sbb dh diawet myb dgn grm or gula yg blebihan dpd kuantiti yg digunakn dlm mskn biase.. lgpon,,dh xde khasiat dlm tu..

2)gunakn garam dan gula secara sederhana dlm mskn.
bhn mcm tomato dan kicap act dh mgandungi garam yg tinggi tau..so,,kurgkn garam and gula dalam mskn mcm dlm iklan tv tu.. '1sudu dh cukop.. kurg lebih baik..' tgk?? kerajaan galakkn kite diet tau??

3)lebihkn buah-buahan smasa diet.
lebih bgus klu ite ley jadikn buah-buah sbgai snek..lagi satu,,cara makan buah kena btol!! walaupun buah-buahan tu di'anggap' pencuci mulut.. kite sepatutnyew mkn buah dahulu seblum mkn makanan berat spt nasi sbb ite dapat khasiat dr buah tu dan dapat hadam dgn baik.. lau korg mkn nasi then buah,,xdpt hadam dgn baik tau buah tu..

4)jgn sesekali berlapar!
bile tibe time mkn,,makan!! jgn skip tyme mkn.. not good!! not good!! diet bukn bermksod berlapar tu tanggapan yg slh la,,weh!!

so,,renung2 kn dan selamat beramal..

No comments:

Post a Comment

Copyright and all reserved belong to aisyahISMail