Singa In Disguise: Merelakan diri disepit

Merelakan diri disepit

...
aku tersangkut dlm lif td..
ayah aku and beberapa budak sekolah agama..
kakak dlm usia 21tahun..
pakcik india yg hanya tahu,bebel2~
seorang makcik n anak2nya..
...
lif naik sampai tingkat6..
the prob is,,pintu lif tu xmau buka bila..
dah sampai dkt tingkat6..
...
1jam lamanya at situ..
suma butang dlm lif xberfungsi..KECUALI..
butang loceng amaran..
xada sesiapa yg tolong kitaorg selama 1jam tu~
no one!! NO ONE!!
...
panas..serabut..
mcm2 perasaan dkt dlm tu..
nak call org at luar??
syg oi,,dlm lif xada line ya!!
...
aku dah benggang~dgn selamba aku 'excuses me' makcik and pakcik dkt dpan aku..
yg tgh dok bebel apa tah..
aku tekan butang loceng kecemasan tu mengila~
*actually,aku ketuk butang tu!!...
aku selawat 2,3kaly dlm hati..
then,aku try jolok jari dkt celah2 pintu lif tu..
Don't know what I'm thinking that time..
xboleh!!
...
aku try lg~
terbuka sikit..YES!!
aku try tolak dgn sekuat hati pintu tu..
merah weh tgn aku!!
tp,aku nak keluar dr dlm lif ni..
so,,aku thn pintu lif tu dr tertutop dgn kaky aku..
WOO!! sakit kaki tersepit..
...
aku tolak pintu lif sampai muat utk aku keluar..
tp,,ayah aku xboleh keluar dgn ruang yg kecil tu..
so,,aku sandar dkt pintu lif tu..
n tolak pintu lg1 dgn kaki aku..
aku mcm merelakn diri disepit pintu..
apa nk jd,,jd r~
...
akhirnya,pintu lif tu terbuka juga..
keluar je dr lif baru tp asyik prob tu..
ada sorg mmt disisi lif tu rupenya..
awesome!! bukan nk tolong.
...
anyway,sampai sj rumah aku tgk kaki aku lebam..
and aku akan buat don't know sj psl kaki ni..
still nk dtg sekolah esok..
...

No comments:

Post a Comment

Copyright and all reserved belong to aisyahISMail