Singa In Disguise: bebel atau nasihat??

bebel atau nasihat??

berselirat juga otak aku bila fikir pasal ni.. and sejujurnya aku baru notice yang org sering guna word 'bebel'.. (termasuklah aku sendiri..) bila dengar seseorg tu bercakap panjang lebar.. hmph,, let me think about it..
...
ini antara teori yg aku dpt:
teori 1:
disebabkan kita tak mempunyai sebarang idea utk menepis segala hujah2 yg dikemukan oleh insan terbabit.. so,,kita mengunakn word 'bebel' sebagai alasan untuk cover yang kita ni dah diambang kekalahan sebenarnya..
...
teori 2:
disebabkan kita tahu yang kita salah tapi tahap keegoan yang setinggi alam tu buat kita tak mau mengakui kata2 insan terbabit..so,, kita mengunakn word 'bebel' sebagai penutup kesalahan kita tu..
...
teori 3:
disebabkan kita dah biasa dgr kata2 insan terbabit yang sebiji perakam suara.. so,,kita mengunakn word 'bebel' sebgai alasan untuk tak mendengar lagi siaran ulangan tu..
...
teori 4:
disebabkan kita memang type tak makan kata and merasakan kata-kata insan terbabit pekara remeh je dan kita dah tahu-walaupun tak buat langsung sebenarnya. Tambah2 lagi dia cakap serupa 'cik joyah becok'.. so,, kita mengunakan word 'bebel' dengan harapan itu akan jadi full-stopnya..
...
actually, dah menjadi kebiasaan org mengantikan 'nasihat' dgn 'bebel'..jd,, apa yang di'bebel'kan insan terbabit tu mungkin the best utk kita.. tak ada orang yang akan bercakap tanpa sebab, betul?? so,, lain kali ambil bebelan yang positif untuk kita ikut and campak ke longkang saja bebelan yang tak berapa nak positif.. okey?? Plus,, we're free to made our on judgement, nilai sendiri apa yang baik atau tidak untuk kita.
...
bebel la lagi.
by:Ecah a.k.a Meow-Meow

No comments:

Post a Comment

Copyright and all reserved belong to aisyahISMail